2012. június 5., kedd

Boci -süti

A szüleim egy 600 lelkes településen élnek Debrecen környékén.

Az anyukám,tipikus falusi vendéglátó főleg Velünk gyerekeivel és unokáival!Mivel 300km az út csak ritkán megyünk,ilyenkor persze  mindig (naponta) van bográcsozás a pajtába,traktorozás a papával,csak húst-hússal eszünk és persze sok-sok süti!Minden állat,minden gyümölcs,minden zöldség "megterem".A gyerekek imádják és persze mi is:)


Boci-süti
Hozzávalók:
-4 tojás
-11 ek.cukor
-11 ek. olaj
-15 ek. tej
-fél csg sütőpor
-2 ek. kakaó
-15 ek. liszt

A túrós részhez:
-50 dkg túró
-4 ek. búzadara
-1 tojás
-15-20 dkg cukor(ki milyen édesszájú)
-1 vaníliás cukor

  1. A 4 tojás habját felverem és félreteszem,majd mosogatás nélkül a sárgáját a cukorral kikeverem.
  2. Hozzáadom az olajat,majd a tejet a sütőporos  kakaós liszttel váltakozva.Legvégül a felvert habot keverem hozzá .
  3. A keveréket vajazott ,lisztezett tepsibe öntöm(itt azért nem használok sütőlapot vagy papírt,mert a tepsiben vágom fel).

    4.  A túrós rész hozzávalóit összekeverem,majd kiskanállal a tepsibe lévő csokis részre adagolom elosztva.Mintha a boci foltjait rajzolnám:)

    160c-os sütőbe sütöm kb.20 percig.Tűpróba!
    Nagyon finom,csokis és túrós!Kell ennél több?

6 megjegyzés:

  1. Finom a Boci-süti!!!!Kösz:Babi.

    VálaszTörlés
  2. Megsütöttem és nagyon finom lett! Köszönöm, hogy feltöltötted a receptet! :)
    Zsófi

    VálaszTörlés
  3. A felvert tojáshabot mikor kell beletenni? Sajnos még nem próbáltam ki, de nagyon jól néz ki ez a süti! Biztos nagyon finom. Nekem sajnos nem szokott ilyen magasra feljönni a süti és nem tudom mit rontok el.
    Tudnál segíteni?
    Nagyon köszönöm!
    Üdv. Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anna ! Már javítottam is :) A habot óvatosan keverem hozzá,hogy ne törjem össze nagyon,mert az ebben lévő levegő is emeli a tésztát.A sütőpor szintén :) Illetve a tepsi mérete is számít.Én 25X35-be készítem.
      remélem tudtam segíteni.

      Törlés