2012. július 28., szombat

Őszibarackrémleves duplán

Mint már említettem nagyon szeretjük a hideg gyümölcsleveseket nyersen és főzve is.
Most őszibarackból készült kétféle verzióban.

                                     


Hozzávalók:
-bő 1 kg őszibarack
-1.5 l víz
-2 dl tejszín
-1 csapott ek.vanília puding
-pici só
-ízlés szerint cukor
-fahéj,szegfűszeg
-1/2 citrom leve


A barackot meghámozom.Ha jó érett könnyen lejön a héja.
Összedarabolom és felteszem főni,a cukorral és fűszerekkel,a citrom levével.
Forrástól számítva kb.10 percet főzöm.
Leveszem a tűzről és botmixerrel összeturmixolom.
Visszateszem a tűzre.A pudingot kikeverem a tejszínnel,teszek bele a forró levesből 1-2 merítővel(hőkiegyenlítés),majd az egészet a levesbe öntöm.Épp csak felforralom.
A leves kész,jól behűtöm.

Az egyik verzió mentahabbal készült,mégpedig úgy hogy 2 dl meleg tejszínbe beáztattam pár ág mentát 1 éjszakára.
Másnap leszűrtem és felvertem,majd ezzel díszítettem a levest.
A másik verzióban a leves kapott egy gombóc vaníliafagyit és néhány szem málnát.
Nem tudom melyik volt finomabb:)
Egymás után 2 nap kellett készítenem,mert a gyerekek(is)hidegen pohárba töltve rájártak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése