2012. augusztus 26., vasárnap

Áfonyás sajttorta

Mint azt már említettem nagyon szeretjük a mascarponét.Tehát épp ideje volt ennek a tortának.
Csakhogy,annyi recept és instrukció van a  tutihoz,hogy úgy döntöttem vegyítek és próbálkozom.Ez az augusztusi Good Food magazinban volt,persze némi átalakításon átesett:))
Elsőre szerintem nagyon jó lett.Egyedüli bánkódásom,hogy az én ízlésemhez kicsit édes.(de senki más szerint nem,márpedig 9-en teszteltük:)


Hozzávalók az aljához:
-12 dkg natúr zabkeksz
-5-6 dkg darált törökmogyoró
-10 dkg vaj

 A krémhez:
-50 dkg mascarpone
-15 dkg cukor
-2 ek.étkezési keményítő
-1 dl tejföl
-1 dl tejszín
-3 tojás
-3 tojássárgája
-1 citrom reszelt héja

-10 dkg áfonya

A szószhoz:
-20-25 dkg áfonya
-1 ek.barna cukor

Egy 26 cm-es kapcsos tortaformába készítettem(lehet kisebbe is)
A kekszet egy zacsiba tettem és nyújtófával összetörtem,majd hozzákevertem a puha vajat és a mogyorót.
Ezzel kibéleltem a forma alját egyenletesen és megszórtam az áfonyával.

Ezután a formát körülbéleltem két réteg alufóliával és egy tepsibe állítottam.

A krém hozzávalóit egész egyszerűen géppel simára kevertem.
Ez egy híg krém ,nem kell tőle megijedni,csak ráönteni az alapra:)
A tepsibe 1-2 cm magasan töltsünk vizet  és tegyük az egészet  120c-C-os sütőbe kb. 90 percre.
Ebben a gőzfürdőben készül el a sajttorta.

Ha kész hagyjuk kihűlni,majd egy éjszakára hűtőbe tesszük.Mindenképpen többórás hűtőbe hűlés kell neki!

Másnap elkészítjük a szószt,úgy 1 órával tálalás előtt.
A barna cukrot karamellizálom,rádobom az  áfonyát és pár perc alatt összerottyantom,hogy egy kis leve is legyen,de a szemek egészbe maradjanak.
Hagyom kihűlni,majd tálaláskor a torta tetejére csurgatom.

4 megjegyzés: