2012. szeptember 18., kedd

Sütőtökkrémleves

Az az igazság.hogy próbáltam,de nem sikerült.Egyszerűen,nem bírtam kivárni amíg a fagy kicsit megcsípi a sütőtököt.Mert akkor az igazi,mondta a nagyapám,aki elég sokat sütött a lerben,csak úgy egyszerűen.
A hidegebb idő beköszöntével megkívántam valami finom ,lágy kis krémlevest.
Tavaly készítettem először és nagyon bejött:)

                 
                                   

Hozzávalók:
-3 dkg vaj
-1 kisebb tök( sütés után kb 60dkg)
-1 alma darabolva
-1 kis fej hagyma apróra vágva
-chili karikázva
-kb.1 liter húslé
-2 dl tejszín
-só,bors
-1/2 narancs leve
-2 kis ág kakukkfű

Tetejére választható:
-ropogósra sütött bacon
-pirított kenyérkocka
-pirított tökmag
-tökmagolaj (mindenképp ajánlom kipróbálásra,mert eszméletlen finom,ez a mi "olívaolajunk")


A tököt  négyfelé vágtam ,megszórtam sötét nádcukorral és megsütöttem a sütőben.

 A vajon megpárolom a hagymát,rádobom a chilit és az almát ,pár pillanatig sütöm,de vigyázva nehogy megégjen.
Beleteszem a sütőtök húsát,majd felöntöm a húslével és a narancs levével.
Ízesítem sóval,borssal,kakukkfűvel.Mivel a tök már puha így 10-15 perc elég ,hogy az ízek oldódjanak.
Leveszem a tűzről és botmixerrel turmixolom.Ezután visszateszem a tűzre.A tejszínhez keverek kicsit a turmixból(a hőkiegyenlítés miatt)és visszaöntöm az egészet a levesbe.
Ha szükséges még ízesítem,hígítom esetleg.Amint forrni kezd elzárom.Forralni nem szabad.

Most pirított kenyérkockával,tökmaggal és tökmagolajjal ettük.

Hideg napokon,nagyon jól eső kis krémes,csípős,fotelbegubózós leves.




őszi pillanatok



1 megjegyzés: