2013. január 8., kedd

Áfonyás csavart

 Okki blogjában láttam ezt a tetszetős,számomra új technikát.Így pár nap múlva  az új kedvenc kalácstésztámmal ki is próbáltam.

Áfonyás csavart

Hozzávalók:
-60 dkg liszt
-10 dkg cukor
-3 tojássárgája
-1 vanília rúd kikapart belseje vagy vaníliás cukor
-2,5 dkg élesztő
-3 dl tej
-5 dkg vaj olvasztva

Töltelék:
-1 púpos ek. barna cukor
-35 dkg áfonya(fagyasztott)
-1 csg vanília puding
-0,5 dl víz

Lekenéshez:
-1 tojás

A hozzávalókból viszonylag lágy tésztát dagasztottam.
Amíg kelt,elkészítettem a tölteléket.
A cukrot megkaramelizáltam ,hozzáadtam az áfonyát fagyosan.Amíg rotyogott addig kikevertem a pudingot a vízzel,majd amikor voltak még egész szemek benne,de már leve is volt bőven(3-5 perc) akkor besűrítettem a pudinggal.
Félretettem hűlni.

A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtottam.
Megkentem a langyos  töltelékkel.
A tészta egyik oldalát félig behajtottam.
A másik oldalát pedig teljesen ráhajtottam.
Ezután pizzavágóval 2-3 cm-es csíkokra vágtam keresztben.


A csíkokat kétszer megcsavartam és sütőlapos tepsire tettem.



Fél órát még hagytam kelni,felvert tojással lekentem és előmelegített 180C-os sütőbe 15 percig sütöttem.
Pihe-puha ,nagyon áfonyás finomság .Persze a töltelék más is lehet.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszetősek, lehet én is kipróbálom.
    (Pont tegnap készítettem ilyen tekertet, de én összezárt szélekkel:)
    Az áfonya Isteni lehet benne.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, lehet! Nagyon szeretem az áfonyásat is na meg a keltet is :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen kis csinosak lettek! :)
    Köszi, hogy megemlítettél. :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki! Fincsi is lehet az áfonyával:-)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek lettek, imádom az áfonyát:)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm az áfonyabarátoknak:))

    VálaszTörlés
  7. Csodaszépek, tényleg jó ez a formázás! :) A savanykás áfonyával nagyon fincsi lehet a kelt tészta! :)

    VálaszTörlés
  8. Az áfonya - a mák után - viszi a pálmát!..és ez a rúd, hát tényleg kár volt benéznem, mert mindjárt éhen halok!! Gratulálok! Jövő hétvégén megyek a Szamoshoz bonbon kurzusra, majd emlegetlek, kedves "párom"!!

    VálaszTörlés