2013. február 18., hétfő

Csokiszalámi

Ez egy igazi retro édesség,amit az én gyerekeim is imádnak.A farsangi buliba mindig bevállalják,hogy sütit visznek(nem is értem miért nem üdítőt:),persze nem tudják és én sem hogy éppen akkor hogyan fogok dolgozni.Természetesen egymást követő napon volt a 2 buli és persze hogy egész nap dolgoztam:)
Így maradtak a gyors vagy hosszanfriss sütik.




Hozzávalók 2 nagy vagy 4 kisebb rúdhoz:
-25 dkg darált háztartási keksz
-25 dkg háztartási keksz össze-vissza tördelve
-20 dkg cukor
-1 tk vaníliakivonat
-20 dkg vaj
-3 dl tej
-4 ek. kakaó
-2 ek. rum


A tördelt és a darált kekszet is egy nagy tálba öntöm.
A tejet felforralom,hozzáadom a vajat és a cukrot, keverem a míg feloldódnak. Hozzáadom a  vaníliát,a rumot és a kakaót is.Elkeverem,majd a kakaós egyveleget a kekszre öntöm.Összegyúrom  és alufólia segítségével hengerré formázom 2 vagy 4 részletben.
Folpackkal bélelt őzgerincformába is lehet egyengetni.
Néhány órára hűtőbe teszem,majd tálaláskor porcukorba forgatom és szeletelem.

10 megjegyzés:

  1. Finom lehet, még nem ettem ilyesmit, de a neve ismerős a szakácskönyvekből. Megint olyan élethű a fotód, hogy legszívesebben beleharapnék....:-P

    VálaszTörlés
  2. Egy újabb verzió! :) De buli! Felírtam! :)

    VálaszTörlés
  3. Akinek ilyen ügyes anyukája van, persze hogy sütit vállal be a bulira, teljesen érthető! :) És attól, hogy egyszerűen, gyorsan elkészíthető, még nagyon finom kis sütemény, látszik is rajta! :)

    VálaszTörlés