2013. február 9., szombat

Vaníliás szedres kalácska


Limara cukros fahéjas rúdja ihletett.De kellett bele egy kis csavar.
Legközelebb a cukros fahéj elmarad,mert a cukor csak plusz kalória és így töltve nincs is rá szükség.Persze így is nagyon finom volt,de nem szeretem mikor a cukor ropog a fogam alatt :)A fahéjat meg becsempészem más módon .

Vaníliás szedres csavart

Hozzávalók:                                                    
-60 dkg liszt                                          
-1 tk só
-1 tojás
-2 tojássárgája
-3 ek cukor
-3 dl tej
- 6 dkg puha vaj
-3 dkg élesztő

Töltelék:
-3 dl tej
-3 ek cukor
-1 csg vaníliapuding
-1 tálka fagyasztott szeder
Forgatáshoz:
-5-6 ek cukor
-1 nagy ek fahéj

A tésztát géppel bedagasztottam.Félretettem ,amíg duplájára kelt.
Addig megfőztem a pudingot,letakartam folpackkal,hogy ne bőrösödjön hűlés közben.

A tésztát 12 részre osztottam .Mindegyiket hosszúkás kb .15*25 cm-esre nyújtottam.
A felső harmadukra tettem egy csík pudingot,majd rá egy sor szedret.A tészta 2/3-ától lefelé rácsozóval becsíkoztam.(lehet pizzavágóval is bevagdosni)




A pudingos résztől kezdve feltekertem és sütőlapos tepsire tettem.
Hagytam hogy újrakeljenek még egy jó fél órát,majd 180C-ra előmelegített sütőben 15-18 percig sütöttem.
Amikor megsültek,forrón lekentem őket vajjal és a fahéjas cukorba forgattam.

Print Friendly and PDF

7 megjegyzés:

  1. Jaj.... :) Gyönyörű! és milyen finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó ötlet volt a csavar, és mennyire finom lehetett! :) Viszem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó ötlet! Szuperül néz ki és finom is! Jó lesz uzsonnára a gyermekeimnek:-)

    VálaszTörlés
  4. Oh, ez kínzás kategóriás! Minden megvan benne hogy nagyon szeressem!!!

    VálaszTörlés
  5. Milyen guszták! Jó ötlet a rácsozó. nekem is van, legközelebb alkalmazom. Nagyon guszták!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm mindenkinek!! Vigyétek,nagyon finom!! :)

    VálaszTörlés
  7. Amikor v.melyik nap megláttam a Fb-on ezeket a csodás kettévágott kalácskákat hmmm... akkorákat nyeltem... csuda guszták! Annyira finom lehetett! :P

    VálaszTörlés