2013. március 5., kedd

Töltött dagadó

Egy klasszikus,mely a tölteléktől függően ezerféle lehet.Hidegen nagyszerű előre elkészíthető vendégváró.
Valami egyszerű könnyű tölteléket szerettem volna ami a tavaszt idézi. Nagyon várom már a friss zöldségeket gyümölcsöket.
Az egyik első kedvenc a medvehagyma:)
Ez még a fagyasztóban volt,de a Mecsekben már megjelentek az első friss hajtások.


Töltött dagadó

Hozzávalók:
-1 közepes dagadó felszúrva
-5 tojás főzve,aprítva vagy reszelve
-1 tojás
-egy marék medvehagyma aprítva
-só,bors,
-1 zsömle,apróra kockázva ,pirítva
-2,5 dl fehérbor
-1 fej fokhagyma
-3-4 ek.zsír (nálam kacsa)


A tojásokat megfőztem majd a szeletelővel hosszába és keresztbe is átvágtam.Így apró kockákra hullottak.
Ha nincs szeletelőnk reszelni is lehet.
A zsömlét felszeleteltem,csíkokra majd kockákra vágtam és üres serpenyőbe megpirítottam.
A tojást kettéválasztottam ,a fehérjét habbá vertem.
A húst kívül  belül sóztam,borsoztam.
A főtt tojást összekevertem a zsömlekockákkal,hagymával,tojássárgával és fűszereztem.Legvégül beleforgattam a tojásfehérjét.
Betöltöttem a húsba,majd a végénél hústűvel összefogtam.Ha nincs hústűnk érdemes összevarrni ,hogy a töltelék sülés közben ne folyjon ki.
A húst egy tepsibe tettem a zsírral együtt majd 200 C-ra előmelegített sütőbe tettem 15 percre.Nem forgattam,de így is mindenhol szépen megpirult.
15 perc után levettem a hőfokot 160-ra  a tepsibe öntöttem a fehérbort és a beledobtam a fokhagymát gerezdekre bontva,de héjastól.
Alufóliával letakartam és kb. másfél órán át sütöttem.
Amikor a hús átpuhult ,180 C-on még 10 percet pirítottam fólia nélkül.
Ha kész a tepsiből kivéve 10 percig alufólia alatt pihentettem .


Bármilyen körettel,salátával tálalhatjuk.



Medvehagymás tojáskrémmel töltött dagadó

8 megjegyzés:

  1. Medvehagymával, amit szeretek , no meg nem beszélve magáról a töltött dagadóról- levettél a lábamról! :)

    VálaszTörlés
  2. Bitang guszta!!! Nagyon adja magát. Szeretem én is a dagadót, olyan sokféle képen mg lehet tölteni. Hússal, gombával, zöldséggel, tojással... Fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Ez igazán jól néz ki, pedig szerintem nem könnyű "műfaj" :) Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. A legkedvencebb töltött húsom! Olyan guszták a képeid, hogy muszáj lesz nekem is készíteni a közeljövőben! :)

    VálaszTörlés
  5. HÚÚÚ, de régen csináltam dagadót, remekül néz ki!!Biztos finom is!

    VálaszTörlés
  6. Nálam is elkészült. Köszönöm a receptet, isteni volt.

    VálaszTörlés