2013. szeptember 25., szerda

Vörösboros szilvalekvár

Amikor ezt a békebeli szilvalekvárt főztem,akkor készült még mellette vörösboros és csokoládés is.
Hasonlóan készültek,csak nem tepsiben sütőben ,hanem vastag talpú- falú fazékban  felül a gázon.
A csokis a srácok kedvence lett,a vörösboros mindenkié :) Tényleg mennyei lett!
                           
                           


Hozzávalók:
-2 kg szilva (magozva)
-5 ek vörösborecet(bármilyen jó)
-1 dl finom vörösbor

-amennyiben nem elég édes a szilva kevés cukor(én nem tettem bele)


A szilvát kimagoztam .A fazék alját  és oldalát kiöblítettem az ecettel.A maradékot bennehagytam.
Beleborítottam a szilvát és a bort majd lassú tűzön 5-6 órát hagytam főni.
Először levet ereszt,majd szép lassan elfővi .Nem kevertem,csak óvatosan belenyomkodtam a felső szilvaszemeket a lébe,hogy ne száradjanak ki.
Azért nem kevertem,mert így nem sértem a "bevonatot" amit az ecettel képeztem és így nem ragad le  a lekvár.Tuti!!
Amennyiben valaki cukrot tesz bele azt a legvégén tegye.
Forrón üvegekbe töltöttem és szárazdunsztban  hagytam kihűlni.
 

 A csokoládés ugyanígy készül bor nélkül.A csokoládét akkor kevertem bele amikor a lekvár kész lett és lehúztam a tűzről.
Gyorsan elolvad és már mehet is az üvegbe.
A csokisat főleg kelt tésztába(kiflibe,kalácsba)szánom tölteléknek,de persze kalácsra kenve is finom :)

4 megjegyzés:

  1. de jó, ez a csokis változat nagyon jól hangzik....Én is múlt héten csináltam fahéjast sütőben.

    VálaszTörlés
  2. Mindkettő jó. Még van szilva, ki is lehetne próbálni:-)

    VálaszTörlés
  3. Csokis - szőlőlekvárt már kóstoltam és nagyon tetszett az ízvilága, gondolom szilvával is nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Egy üvegecskével megdobhatnál! Elkapom! :o) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés