2013. október 29., kedd

Birsalmasajt

Ebben az évben,rengeteg birsalmát kaptunk.Készült leves,csodás szósz kalácshoz,palacsintához.A sajtot kihagytam volna, de a családom nem hagyott békén.
Így beadtam a derekam.Akkora sikere lett,hogy ez bizony nem érte meg a téli hónapokat:)
A nagyiék mindig a cserépkályha tetején szárították..., de most csodás meleg az ősz ,így napközben kinn szárítottam a teraszon.
Mindennap egyre kevesebb várt mire hazaértem....:)

                                           

Hozzávalók:
- 1 kg birsalma tisztán ,magozva
- 85 dkg cukor
- 1/2 citrom leve

A birsalmát kimagoztam,feldaraboltam,nem hámoztam.
Így 1 kg- ot nyomott.Egy fazékba tettem a párolóbetétem és jó puhára pároltam.Természetesen főzni is lehet,csak akkor le kell szűrni,ha megfőtt.
Amikor puha lett,leturmixoltam és lemértem.
Nekem 85 dkg lett az alma,igy ugyanannyi cukrot és a citrom levét hozzáadtam.
Visszatettem a tűzre es folyamatosan kevergetve még  kb.15 percig főztem.
Nagyon kell vigyázni,mert nagyon tud köpködni.
Én ezért vastag talpú edényben főzöm és folyamatosan kevergetem.
Ha elég sűrű,szilikonos formába teszem.Másnap könnyedén kiszedem a formából és időnként forgatva kiszárítom.
Az aljára lehet tenni dió,mogyoródarabkákat.Előtte érdemes kicsit megpirítani.
Most bonbon,madeleine és tortaformába tettem .
Ajándéknak sem utolsó....már ha marad belőle.

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép világos színük van. Nagyon ötletes, hogy apró formákba öntötted őket, nagyon mutatós falatkák lettek, nem csodálom, hogy rájárt a család. Még ajándéknak is jó ( lett volna ) a közelgő ünnepekre ...

    VálaszTörlés