2013. október 18., péntek

Mogyorós csokoládétorta

Ezt a tortát az én Drágámnak készítettem a szülinapjára.Imádja a mogyorós csokit így nem volt nehéz dolgom.
Beletettem mindent amit szeret és így (szerencsére) a tortát is szerette :)
Nagyon csokis torta,sok csokival és sok szeretettel :))

                   


Hozzávalók a piskótához:
-9 tojás
-9 ek.cukor
-5 ek.liszt
-3 ek.étkezési keményítő
-2 púpos ek.kakaó


Krém 1:
-3 Knoppers
-7 dkg törökmogyoró
-2-3 ek nutella

-1 étcsokoládé puding
-3 dl tej
-3 ek cukor

Krém 2:
-20 dkg étcsokoládé
-2+2 dl habtejszín
-5 dkg porcukor

Külső krém:
-20 dkg étcsokoládé
-2 dl habtejszín
-25 dkg mascarpone
-1 ek. porcukor

Legelőször a 2.krém alapját készítem el.A habtejszínt felforrósítom(de nem forralom) és a csokilencsére(darabolt csokira) öntöm.Addig keverem míg teljesen felolvad és szép fényes nem lesz.Kihűtöm és éjjelre hűtőbe teszem.Ez egy alap csokiganache.

Másnep reggel a  hozzávalókból 26 cm-es tortaformában piskótát sütöttem.


Az első krémhez megfőztem a pudingot a tejjel és cukorral.
Késes betétű robotgépbe tettem a mogyorót és a knoppers-t és összezúztam darabosra.Hozzáadtam a kihűlt pudingot és nutellát majd az egészet összekevertem.

A második krémhez felvertem a maradék 2 dl habtejszínt.
Kivettem a csokiganache-t a hűtőből robotgéppel habosítottam,majd kézi keveréssel hozzáadtam a felvert tejszínt.

Összeállítottam a tortát.A piskótát 3 felé vágtam.
Az alsó lap köré csatoltam a tortakarimát és megkentem az első krémmel.
Rátettem a második lapot és megkentem a második krémmel.
Végül rátettem a harmadik lapot és hűvös helyre tettem 1 éjszakára.Néhány óra mindenképpen kell neki.

Ezek után újra készítek egy csokiganache-t 20 dkg csokiból és 2 dl tejszínből és éjjelre hűtöm.
A fényes nap reggelén kihabosítom a csokiganache-t majd hozzákeverem a cukros mascarponét.
A tortagyűrűt lecsatolom,körbekenem a krémmel a torta oldalát és tetejét is.A maradék krémet habzsákba töltöm és kidíszítem kedvemre.
Most még darabos mogyoróval és csokiforgáccsal is díszítettem.

9 megjegyzés:

  1. Hát nem semmi tortát készítettél, jó sok csoki van benne, ami nekem nagyon tetszik! :)
    Isten éltesse az Ünnepeltet! Mutatós és finom tortát készítettél Neki. :)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse a Drágádat sokáig! Egy ilyennel engem is levennél a lábamról...;-)))

    VálaszTörlés
  3. Isten Éltesse a párodat! Igazán szép tortát kapott! :-))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű torta, gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  5. Isten éltesse az ünnepeltet! Látszik, hogy ebben a tortában az összes szereteted benne van. Valóságos remekmű.

    VálaszTörlés
  6. Boldog szülinapot a párodnak! Csodás tortát készítettél neki. Gondolom ízlett:-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon boldog szülinapot utólag is! :) Gyönyörű és nagyon elegáns tortát készítettél, és nagyon finom is lehetett! :)

    VálaszTörlés
  8. Nem fukarkodtál a hozzávalókkal, mennyei finom lehetett ez a torta!
    Isten éltesse sokáig a szülinapost!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon köszönöm a jókívánságokat!Átadva az ünnepeltnek :) A torta olyan finom volt,hogy újráztunk a barátainkkal is :))

    VálaszTörlés