2013. december 8., vasárnap

Lemon curd-citromkrém

Többször készült már citromkrém a konyhámban mire megtaláltam a nekünk ízlő arányokat  a cukor és vaj tekintetében .
Az angolok híres krémje ezerféleképpen használható.Reggelire vajas péksütire kenve,különböző torta vagy kekszkrémekbe variálva,palacsitába töltve...vagy csak úgy magában kanalazva .
Gasztroajándéknak is tökéletes.Hűtőben tárolva 2 hétig biztosan eláll.Van aki szerint 1 hónapig is,de ezt még nem próbáltam :)
       

                           
                               
Hozzávalók:
-3 tojás
-2 citrom reszelt héja és kifacsart leve
-10 dkg vaj
-10 dkg  cukor
-4 dkg nádcukor

A tojásokat felvertem egy villával,majd mindenhozzávalót egy kis lábasba tettem.
Folyamatos kevergetés közben néhány perc alatt sűrű krémet főztem belőle.
Üvegbe töltöttem,kihűtöttem majd hűtőben tárolom.

3 megjegyzés:

  1. Szia Rebarbara!

    Mennyire lett suru a Te kremed? Tortaba szeretnem tolteni s ezert kerdezem Mar legalabb 6 mas receptet kiprobaltam es nem lett a kivant surusegu hogy kenheto legyen.Sokkalta higabb.A Tiedet nem probaltam meg .Koszonom elore is!
    ILDIKONL

    VálaszTörlés
  2. Hűha,nehezet kérdeztél :) Ez olyan puding sűrűségű volt.Szerintem,tegyél bele 1 ek.keményítőt és akkor biztosan megfelelő állagú lesz és el sem rontja :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon koszonom a gyors valaszodat! A ma delutani narancscurdot"palacsintaszosznak hasznalom majd fel mert hig maradt, pedig EZT is a recept szerint keszitettem. Kicsit csalodott vagyok ennyi recept kiprobalasa utan.A Tied a foton surubb allagunak latszik ezert is kerdeztem.
    Egyben kivannek Neked es csaladodnak : Egeszsegbe, szerencseben gazdag, boldog, bekes Ujesztendot!
    Szia!

    VálaszTörlés