2014. március 26., szerda

Medvehagymás krémsajt

Évek óta készül ez a finomság a konyhámban időnként ilyen -olyan formában,de igazán tavasszal dübörög amikor sok zölfűszerrel ízesíthetem.
Elsőként mindig medvahagymás vagy snidlinges készül.
Készíthetjük joghurtból,tejfölből(nagy zsírtartalmúból)simán vagy plusz tejszín hozzáadásával is.
Most a legegyszerűbb verziót mutatom.

                   








Hozzávalók:
-1 nagy vödör tejföl
-1 pár nylonharisnya -zokni vagy gyógyszertárban kapható géz esetleg tüllanyag

-só,bors
-medvehagyma aprítva.

A két nylonzoknit egymásba teszem így kapok egy duplaréteget.A tejfölt felnyitom ráhúzom a zoknit és belefordítom a tejfölt.Így egyben marad és "sűrűbb" lesz a végeredmény.

Ha tejszínt is adok hozzá akkor természetesen összekeverem és úgy öntöm a "csöpögtetőbe" .

Ezután összekötöm és fakanálra akasztom,majd alá teszek egy edényt amibe a savó csöpöghet.
A gömböc ne érjen a lecsöpögött savóba.Nekem már a mosogató fölött van egy kampó és azon csöpögtetem minimum  24 órát.Amikor melegebb lesz akkor már csakis hűtőben csöpög.

Másnap egy sűrű állagú,de kenhető krémsajtot kaptunk.Ezek után ízesítem sóval,borssal és medvehagymával .
   Ha kicsit állni hagyjuk akkor összeérnek az ízek  és még finomabb lesz mint frissen.                         





6 megjegyzés:

  1. Ó, milyen finom reggelim lenne ebből... :)

    VálaszTörlés
  2. Ez most nekem is jól jönne, Hétvégén nálunk is sajtgyártás lesz, kíváncsi vagyok a végeredményre :)

    VálaszTörlés
  3. Tyű, de guszta! Ki is fogom próbálni, mert itthon nagyon szeretik a natúr krémsajtot. Csudi képek!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a csöpögtetős módszert már alkalmaztam, itt az ideje újrázni! Fincsi!! :)

    VálaszTörlés
  5. Jó kis kenhető finomság és szupi fotók :)

    VálaszTörlés
  6. Én is így készítem, de tejszínt még teszek bele. Az egyik legnagyobb kedvenc a medvehagymás és a köményes. Épp a napokban nézegettem a blogomon, hogy Húsvétra kellene készíteni.

    VálaszTörlés