2014. június 9., hétfő

Eperlekvár és szörp tartósítószer nélkül

Az utóbbi években mindig dzsemfix-el készítettem az eperlekvárt-dzsemet.Egyrészt gyors,másrészt kényelmes.Most viszont -így szezon végéhez közeledve- gyönyörű bordó apró epret kaptam és a kertben is hasonló van már.
Így gondoltam akkor legyen "nagyis "lekvár  belőle.Ennek plusz "mellékterméke"  egy kis eperszörp.
Mindkét módszerrel finom lekvárt készíthetünk,de ízében és textúrájában mégis mást kapunk.Ez a lekvár pár év múlva valami isteni finom lesz ( egyszer volt szerencsém enni egy kb.15 éveset).Természetesen frissen is mennyei:))

 


                               
                                       









Hozzávalók:
-2,5 kg eper
-35 dkg cukor
-1 citrom kifacsart leve


A szörphöz:
-7 dl leszűrt lé
-35 dkg cukor

Az apró epreket megmostam. A cukorral lerétegeztem abba az edénybe amiben főztem.Ráfacsartam a citrom levét és 1 napig állni hagytam.Időnként átkevertem.
Másnapra elég sok levet engedett.Ebből leszűrtem 7 dl-t és félretettem.
A maradékot kb. 40-50 percig gyöngyözve főztem.Ekkor elég sűrűnek találtam+30 fok volt kinn is...
Tiszta üvegekbe töltöttem és száraz dunsztba tettem másnapig.
Lehet több cukorral is készíteni,de mi így szeretjük.
A léhez hozzátettem a cukrot ,felforraltam és üvegbe töltöttem.Ha nagyobb mennyiségből készíteném ezt is száraz dunsztba tenném,de így csak kihűtöttem és hűtőbe tettem.Ha szerencsém van 2 napig elég lesz :))
Gyönyörű sötét színű lekvárt kaptam egészben maradt apró szemekkel.A szörp szintén gyönyörű mélyvörös színű.Egy kis zúzott mentával jégkockával mennyei hűsítő.Ha pedig alkohollal szeretnétek egy kis fehér rum nem ártana neki :)

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!! Amikor állni hagytad cukorban, nem kell hideg helyre tenni? Nálam sajnos nincs kamra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Nekem is a konyhában volt,mert bár kamrám van,de tetőtéri...:) Este keverd be és másnapig nem lesz baja.Ha ilyen nagy a meleg elég neki a fél nap is ,hogy levet engedjen.

      Törlés
  2. Tényleg szuperül néz ki, nálam így készült a meggyszörp, mint "melléktermék" :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves "Rebarbara"!
    Nagyon tetszik az eperlekvar es a szörpöd.Legfökeppen azert,mert tartosito nelkül van.Nem lenne esetleg malnaszörp recepted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Hasonló módon készíthetsz málnaszörpöt is.Cukrozd le,szűrd le,a gyümölcsöt csöpögtesd le.Adj hozzá + cukrot főzd fel és mehet az üvegbe majd a dunsztba.

      Törlés